duminică, 30 august 2015

O tura de o zi in Ciucas

08:30 DN1A (4 km de Cheia)
09:15 Cabana Muntele Rosu
10::45 Cabana Ciucas (1.954 m)
12:00 Babele la sfat
12:15 varful Ciucas
13:15 inapoi la Cabana Ciucas (pauza de ciorba 9 lei)
15:00 La Rascruce
15:25 Varful Gropsoarele (1.883 m)
16:50 Cabana Ciucas
17:30 DN1A (4 km de Cheia)

Pentru ca Valea Prahovei se anunta foarte aglomerata, am plecat sambata dimineata la ora 6:00, iar de la Ploiesti am cotit-o spre Cheia pe DN1A. Dupa Cheia am lasat masina chiar la baza drumului forestier spre cabana Muntele Rosu, am pus rucsacii in spate si am luat-o la picior (Banda Galbena).
Cabana Muntele Rosu
Ciucasul vazut de la Cabana Muntele Rosu
Dupa o mica pauza la Cabana Muntele Rosu, am plecat tot pe BG spre Cabana Ciucas. Pana la paraul Berii a fost doar o plimbare in parc, dar apoi, dupa cateva sute de metri facuti pe drumul forestier de pe Valea Berii, a urmat o urcare prin padure de puls 200. Scurta (10-15 min) dar intensa tare. Asa am scurtat insa destul de mult drumul pana la Cabana Ciucas.

Cabana Ciucas

De la Cabana Cheia urmeaza partea cu adevarat frumoasa a muntelui. Suntem in plin gol alpin iar drumul de 1 ora 1/2 pana pe varful Ciucas trece prin cateva pasaje spectaculoase, unde drumetul poate admira stancile cu forme ciudate si peisajele de vis.

Babele la sfat
 Pe varf am stat pret de 20 minute. Nu te mai saturi de peisaje. Un caine care avea grija de o turma de oi a venit sa ne inspecteze.

Varful Ciucas 1954 m
Pe varf, cu Severin

Pe varf, alaturi de Nix
Cand varful deja se aglomerase am plecat inapoi spre Cabana Ciucas, unde am mancat cate o ciorba de ne-a mers la inima. Pentru a evita intoarcerea la baza pe acelasi drum si pentru ca mai aveam inca destul timp in aceasta zi de final august, am hotarat sa mai lungim traseul si s-o luam spre culmea Zaganu. Am ajuns pana pe Varful Gropsoarele, al 2-lea din masiv dupa Ciucas.

La Rascruce
Culmea Zaganu

Pe varful Gropsoarele (1883 m)

De pe Gropsoarele am fi putut merge spre Zaganu si sa coboram spre Cheia dar am fi iesit prea departe de masina. Asa ca ne-am intors "la Rascruce" si de acolo a urmat coborarea finala spre cabana Muntele Rosu si mai departe la DN1A. A fost o tura de 9 ore pe cinste! Data viitoare in Ciucas vreau sa ajung si in Saua Tigailor mari.

marți, 9 iunie 2015

Malaiesti - Omu - Jepi

A fost prima tura serioasa din 2015.